Oväder och översvämningar

Idag har det regnat i Malmö vill jag lova! Jag vågade mig ut med hunden första gången vid 11 (tur hon har festblåsa). Då var det så översvämmat hos oss att hon fick stå i en sjö och kissa stackaren. Högsta punkten jag kunde vada till var ca 2cm under vatten.

Jag kunde inte komma över till gräset utan vatten - vattendjupet var för stort på vägen dit. Mina stövlar hade dränkts!
För såhär högt gick vattnet där det var mycket mer lågvatten.


Just idag är jag extra glad för att vi bor i lägenhet på 5e våningen. MÅNGA källare har vattenfyllts idag. Så även vår, men skadan per person blir ändå mindre hos oss än i en villa. Vattnet börjar sjunka undan, men mycket står fortfarande under vatten.


Såhär såg källaringången ute och inne ut vid lunch. Jag lär ju inte kunna ta cykeln till jobb imorgon, eftersom den är parkerad i källaren....

En dag som denna får man helt enkelt sysselsätta sig inne. Så jag har målat, lagat mat och läst. Det finns ändå inget jag kan göra för att hindra översvämningen. Vi står utan varmvatten just nu, men jag hoppas på att det kommer tillbaka till imorgon...
Ett första försök på moussaka
Och en välbeprövad kladdkaka med lime.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Ups ups ups! Slet ikke godt. Fint at du fik redet Ds bil. KNUS! / / Sös

Svar: Nej, det var overraskende, må jeg sige. Er lidt trät af det nu, da vi stadig ikke har varmt vand og alt i kälderen (inkl vaskerum) er äkelt kaos...
Ann-Marie

2014-09-01 @ 07:15:46
URL: http://nal-o-trad.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0