Flerfärgad hundtröja

Jag har nyss stickat färdig en hösttröja till Leia. 
Jag utgick från ett dropsmönster, men det enda som egentligen är enligt mönstret, är antalet maskor i halskragen. Allt annat har jag ändrat efter hand. Storleken blev inte helt perfekt, men nära nog. Jag har mer garn kvar, så det kommer bli iaf ett försök till.

Tröjan är mönsterstickad i två olikfärgade garn, båda garnerna är gradienter. Blandning av ull och soya.






Bilderna är inte de bästa, men så blir det när hunden inte vill stå still :-)

Kommentarer
Postat av: Lisbeth Karlsson

tröjan är jättefin ,jag har stickat till min dotters hund och oxå utgått som du från ett drops mönster och sedan ändrat efter hand.//Lisbeth

Svar: Tackar. Den blev inte perfekt i storleken, men ok. Nästa kanske blir bättre :-)
Ann-Marie

2013-09-09 @ 15:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0