Paketinslagning

När man ger bort presenter, finns det alltid saker som är mindre kul att slå in och göra fina paket av.
Pengar är en sak som sällan kommer i fina paket. Oftast ligger de instoppade i ett kort, vilket såklart fungerar och fyller sitt syfte.

Senast vi gav bort en penningpresent, "förklädde" jag pengarna i en burk med godis.
Mitt i en glasbruk rullade jag ihop ett ark av styvt papper, lika högt som burken. Utanför pappret fyllde jag upp med godis och innanför pappret rullade jag ihop pengarna.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, så smart! Det måste testas någon gång! Mycket roligare än att komma med ett förutsägbart kuvert :)

Svar: Precis min tanke :) Jag tyckte det var mycket roligare att ge och att de fick fundera lite på varför de fått en burk med godis i bröllopspresent innan de såg vad det fanns innuti.
Ann-Marie

2013-08-09 @ 09:02:50
URL: http://fiasparlatopysslat.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0