Mönsterstickning: tagning 1

Som jag skrivit tidigare har jag googlat runt på mönsterstickning och hittat en massa fina mönster och ännu mer inspiration. I veckan gjorde jag en storbeställning av garn, när inspirationen flödade som bäst genom Nina ådror.
 
Jag kunde inte vänta på att allt garn skulle komma med posten, så lördag förmiddag blev det en joggingtur till Stoff och Stil dör att köpa ett nystan svart garn att ha till ett flerfärgat nystan.
Detta är by the way ett kanontips för att inte handla för mycket på Stoff och Stil (jag brukar komma därifrån med MYCKET mer än jag tänkt mig) om man inte bor allt för långt från en butik: jogga dit (du vill inte ha för mycket med dig hem, när du skall jogga hem med), ta bara med kontanter och bara i ca den summa du tänkt handla för, tag INTE med busskortet (det får inte finnas något annat sätt att ta sig hem än till fots).
Ja, är man garn och tygtokig, så är man.....
En joggingrunda senare hade jag i alla fall två garnnystan: ett svart och ett flerfärgat.
för att inte starta ut för enkelt, satte jag mig och började konstruera mitt eget mönster, som jag nu har påbörjat. Skall bli spännande att se slutprodukten.
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ser jätte fint och spännande ut! :D

Svar: Tackar. Fler bilder kommer så snart vantarna är färdiga :-)
Ann-Marie

2013-02-19 @ 19:51:24
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0