Nåldyna med förvaring

Idag har jag äntligen fått tummarna loss och sytt en nåldyna. Jag har haft en tidigare, men en ganska sliten, virkad modell. 
Den jag har sytt passar i en kruka, men är inte lika djup som krukan. På det sättet har jag lite förvarning under nåldynan till det jag använder mest tillsammans med nålarna: måttband, tygkrita och lite fler nålar. Och på sidan får en liten sax plats, så jag kan klippa av alla trådar löpande.
 
2 av "fälten" har jag dedikerat åt vardera synålar och broderinålar, så jag hittar dem snabbt. Jag har lite funderingar på att brodera något litet på just de fälten för att göra det ännu lättare att särskilja.
Saxen matchade tyget av en slump (tyget är rester av klänningen jag sydde tidigare i somras).
I bottnen finns plats för nålask och måttband...
...och tygkritor (heter det så?).
Själva dynan är sydd av en cirkel i bottnen, en rak bit på sidan runt om och åtta tårtbitar på toppen.
Den raka biten skall vara så lång att den når runt den färdiga cirkeln av tårtbitar som sys ihop. Jag fick skarva två bitar, därav att den ser så kort ut på bilden (ännu ej ihopsydda bitar; är bara ihopnålade).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0