Magic loop

Jag har provat att sticka med magic loop. Och jag gillar det!

Tekniken går ut på att sticka på rundstickor istället för strumpstickor. Jag har sett flera använda tekniken för att sticka strumpor och även två strumpor samtidigt.
Jag stickat just nu en tumvante med magic loop och det fungerar alldeles utmärkt.
Jag tänker prova två strumpor på en gång och mönsterstickning à la fair isle för att utmana tekniken och se om det funkar. I så fall kommer det helt klart att bli föredraget framför strumpstickor.
För helt ärligt. Färre stickor att hålla ordning på, mindre risk att tappa maskor för att stickorna glider rundor så snart arbetet förflyttas och två strumpor samtidigt. Visst låter det som ett vinnande koncept!

Här finns en youtube-video om magic loop som jag tycker är bra. Hon visar även hur man gör en strumpa. Ett extra plus för guiden om hur hon maskar av och gör en osynlig "söm". Det får jag prova nästa gång jag skall avmaska (dock inte vanten jag har påbörjat på bilden, då det är nr 2 i ett par....).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0