Försök till organiserat kaos

Jag har tröttnat på att ha garn hemma, som jag inte vet vad jag skall ha det till. Eller rättare sagt: garn som jag har glömt bort vad det var jag tänkte sticka av.
För ett tag sedan la jag upp bilder på planerade projekt. Men det finns ju lite mer garn än bara vad jag hade planer för just den dagen. Bland annat en del större rester och så de där nystanen jag har glömt bort vad jag hade tänkt dem till...
En annan faktor är att jag oftast inte orkar rota igenom alla garner varje gång jag får en idé. Och sen kan jag ju inte minnas vilka garner som var tilltänkt något annat.
Idag tog jag tjuren vid hornen och tog foto på allt garn. Bilderna skall jag väll orka bläddra igenom i alla fall.
Nu finns tre bildmappar med garn: en med garn som jag har en klar plan för (bild på garn och färdigt projekt ihopfogade), en för garnrester när projekten är färdigställda och en för garner som jag inte har någon klar plan för ännu (här finns en del gamla garnrester med).
Nu hoppas jag på bättre ordning och bättre garnåtgång (jag har nästan gett mig själv köpstopp. En restriktion finns åtminstone).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0