Läsning istället för pyssel

Just för tiden blir det inte så mycket pysslat hos mig. Det är en del annat som upptar min tid just nu. Tänk om man hade obegränsat med tid för pyssel - härlig tanke :-)

Hur som haver är denna bok en del av det jag lagt min tid på senaste dagarna och det är faktiskt en bok jag vill tipsa om.
Den handlar om Malmös undre värld och är helt klart läsvärd. Skämmande med tanke på att detta händer runt omkring oss just nu.
Så mitt tips är: läs boken, begrunda och tänk igenom vad till synes små och "oskyldiga" handlingar som billiga cigaretter, billig läsk utan pant eller en billig öl en fredag på en svartklubb, kan ha för betydelse i ett större perspektiv. Värt att tänka på.
Själv har jag med denna bok omvärderat en del händelser jag varit med om i Malmö det senaste decenniet. Om mina tankar är korrekta eller ej, vet jag inte och lär jag aldrig få reda på, men boken har iaf fått mig att tänka efter.


Kommentarer
Postat av: Sessan1

Hejsan!
Jag har inte sett en enda bild ifrån eran bröllopsresa, förutom det ni har handlat.

Du har inga bilder på datorn så att du kan lägga upp det i den dropbox eller vad det heter?
Och kanske lite bilder ifrån din möhippa?

Hur är det med er? Vad händer för kul i helgen?

Kram

Svar: Jag är ledsen, men vår bröllopsresa tänker jag inte lägga på nätet. Och möhippan har jag, av förklarliga skäl, inga egna bilder från
Ann-Marie

2013-04-19 @ 00:18:52
URL: http://sessan1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0