Sushitillbehör

Igår gjorde jag och D sushi och åt tills vi storknade! Tänke att jag skulle visa lite mer av vad jag använder att servera på.

Att göra egen sushi behöver egentligen inte vara så stort besvär. Själv gör jag vad jag kallar svensk sushi, alltså inte "riktig" sushi, men gott är det ändå!
En del specialingredienser i matvär behövs, men därutöver funkar "vanlig" dukning långt på vägen.

Våra soyaskålar hittade jag på GeKås i Ullared till en billig peng. (De tjänar även varje morgon till att hålla våra tesilar när teet dragit färdigt).

Ätpinnarna är det enda genuina vi har. De är köpt i en kinesik affär i Malmö. En mycket söt liten affär med hur mycket olika saker som hellst på Möllan i Malmö.


Skålen med inlagd ingefära är från IKEA, precis som tallrikarna.

Fatet tror jag är från Cervera, en present jag fick för många år sedan.


Så med saker de flesta hittar i köksskåpen och ett par ätpinnar, är sushin serverad hemma hos oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0