Pappas tavlor

Min far är en man med många projekt på gång.
Bland annat målar han tavor när andan faller på.
Genom åren har jag fått några tavlor av honom som jag tycker väldig mycket om. Jag tänkte att ni skulle få se några av dem här.
Tavlornas titlar är på danska, så jag har översatt tilarna fritt.

Denna tavlan heter "Tiden bara flyger" med undertiteln "ta det lite lugnt". Jag tror att han i många år har velat berätta något för mig med denna tavle, men jag är inte så säker på att budkapet har kommit fram riktigt :-)

Om jag minns rätt så heter denna tavlan "3 jesus, 28 apostlar och 1 kängru". En del av er kanske känner igen huvudtemat som Picassos "Guernica" och det är helt rätt. Jag vet att han har inspirerats av den tavlan (och av Monty Python).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0