Tefabrik och -plantage

Jag tror inte att det har kunnat undgå er att jag har en passion för te. Te och pyssel går liksom hand i hand tycker jag.
Azorerna är enda stället i Europa där det odlas te. När jag upptäckte att de hade tefabriker och -plantager och att man fick komma och besöka dem, blev detta genast en destination på resan.
Verkligen jättekul. Tror att min man uppskattade det med (hörde iaf inte honom sucka vid något tillfälle).
Här odlas det te!
Närbild av teplanta med frukter
Utrustningen för att göra te är inte enbart avacerad. Här torkar teblanden ett tag under tillverkningen.
Te, nästan så långt ögat når :-)

Kommentarer
Postat av: Pleu

Oj vad du har bloggat på medan jag har varit bortrest och internetlös. ;)

Jag skulle verkligen vilja besöka en tefabrik och en teplantage, tillverkningsprocesser fascinerar mig och jag har varit på en vingård och sett hur vin blir till, kan tänka mig att te är ännu mer fascinerande eftersom jag faktiskt gillar te. ;)

Svar: En vingård måste ju jag besöka med min man! Vilken bra idé. Blir lite svårare med vem som skall köra hem efter provsmakningen bara... Med te är det ett mindre problem.
Ann-Marie

2012-08-12 @ 11:07:45
URL: http://pleu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0