Leias skor - how to

Här kommer en beskrivning av hur jag gjorde Leias skor. Kanske finns det fler därute som har hundar sor fryser om tassarrna när det är kallt. Skorna blir säkert slitna snabbare än köpta skor med gjuten sula, men används de bara i snö, tror jag att de kan hålla en säsong (iaf i Skåne där snösäsongen brukar vara kort :-) ).
Jag klippte ut en sock i fleece och en bit som bottnen i mer vattenavvisande tyg, och sydde fast med tät zickzack hela vägen runt.Yttertyget är lite mindre för att sömmen på det skall bli minimal för att inte skava på insidan.
Nålade på kardborre som jag lagt omlott där jag skall sy fast den. En lång bit att vira runt benet och en kort bit att "fästa" den långa på. Ena kardborren sitten ovanför leden och ena under för bättre fäste.
Rullade ihop kardborren och fäste ihop innan jag nålade för att sy ihop.
Skon ihopsydd i kanten.
Och rättvänd.
Och knäppt
Såhär fin är Leia i sina snowjoggers :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0