Möhippa

Ikväll är det möhippa för väninnan som skall gifta sig om ett par veckor.
 
Under kvällen kommer hon att få presenter av alla som är med på hippan. Paketen har vardera en koppling mellan den som gett paketet och bruden. Utmaningen är att gissa vem som gett vad och varför. En ganska klassisk möhippeaktivitet.
 
Av mig kommer hon att få en ganska speciell present, men det finns en koppling iaf :-)
 
Jag och bruden träffades när vi båda pluggade till veterinär. En av de första kurserna vi läste ihop var en Det var där vi lärde känna varandra och började umgås.
Så av mig får hon en IKEA-råtta, som jag har utfört en del av de operationer vi lärde oss att göra på den kursen på.
 
Patienten och operationskittet
Råttan hade allvarliga andningsbesvär, så jag fick göra en tracheostomi på den.
Den var också allvarligt sjuk, så en buköppning blev oundviklig..
Buken ihopsydd igen
 
Råttan visade sig vara hanilsk och agressiv. I hopp om bättring är han nu även kastrerad.

Jag hoppas att min väninna iaf kan skratta åt min galna present. Jag tror hon listar ut vem som är knasig nog att hitta på en sådan här sak ;-D
Trackback
RSS 2.0