Plats att växa

Sambon har snickrat ihop en bänk som jag kan ha mina balkonglådor på. Med inglasningen fungerade ju inte mina upphängningar längre, sådanna som hänger över balkongräcket.

Av lite gamla brädor och reglar, gjorde han en bänk.


Den antagligen viktigaste funktionen är kanten som går nästan hela vägen upp till lådornas kant. Orsaken är 2 katter som gärna sitter och tittar ut från balkongen. Båda katterna är helt okönsliga för att det kan finnas saker ivägen, platsen anses vara deras i första hand om man frågar dem :)
Efter många krukor och annat som åkt i golvet har vi lärt oss att kattsäkra hemmet, så nu håller det hela för att båda katterna kan sitt i/på /på kanten av balkonglådorna och blicka ut över Malmö ;)

Jag har funderat på att betsa träet i samma färg som golvet och pallen, men tror att jag behåller det som det är. Jsg tycker nog ändå att dt är ganska charmigt såhär

Kommentarer
Postat av: Fia

Vilken smart bänk! Det där med katter som inte bryr sig särskilt om saker som står ivägen har man blivit varse om ett flertal gånger. Men de är ju ändå för söta! ;)

2011-06-13 @ 11:05:21
URL: http://fiaspysselotrams.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men visst är de. Det är väll också en av anledningarna till att hemmet anpassas katterna och inte tvärt om ;)

2011-06-22 @ 21:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0