Korg nr 2

Jag hade tänkt att andra korgen i hallen skulle vara av de gamla lakanen, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Dels var det svårt att få virkningen jämn och slät med tygremsorna och dels blev resultatet väldigt sladdrigt och ostadigt. Nej, det får bli något annat av mina gamla lakan, jag kommer nog snart på något nytt projekt!

Istället hittade jag rester av skinn-immitation. Dessa har nu blivit till korg nr. 2. Nedan ser ni resultatet. För extra stadga kan man göra sömmar i varje hörn. Kanten har jag sytt på räta mot aviga och sedan sytt ner. På så sätt behöver man inte göra kanten i dybbelt tyg och sömmen döms helt. Fusk, jag vet, men projekt av rester kan ofta behöva lite materialsparande knep :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0