Virkade blommor

Jag har provat mig på att virka lite blommor. Har testat med multigarner, men tycker inte att det blev helt så fint som jag hade tänkt mig. Det nästa jag provar blir nog att göra blommor i flera lager, med olika färger på de olika lagerna. Så om någon har ett bra mönster på något sådant, tar jag tacksamt emot det :-)



Sen kommer "problemet" med vad jag ska använda dem till. Jag har några som brocher att hålla ihop halsdukar och sjalar med, men sen har fantasin likosm tagit slut, så jag tar tacksamt emot förslag på vad jag kan göra med blommorna.
Mönstrena till dessa blommor har jag hittat på drops design http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php

 

Foton: egna

Gott nytt år till er alla!!


Kommentarer
Postat av: Eva

Klart att du ska blogga om ditt pysslande, roligt att du börjat virka tycker jag. Har mönster på virkad nejlika på min blogg, kanske något för Dig.

Lycka till med bloggen, kikar in då ock då.

Postat av: elisabet

Du kan sätta blommorna på paket du ger bort.

Det brukar jag göra.

2010-01-08 @ 17:12:04
URL: http://www.boxtown.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0