Virkad mössa

Jag har äntligen lärt mig att virka. Jag har alltid trott att det är väldigt svårt och komplicerat och därför har jag hållt mig till att sticka. Men nu när jag har lärt mig grunderna är jag fast!

Denna mössan är det första jag har virkat. Ska snart ge mig på att virka en ny mössa och göra lite förbättringar.
Blommornas mönster hittade jag på drops design
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=118&lang=se
När jag tvättade blommorna, skrynklade de ihop sig lite, men jag tycker att de är fina så också, så jag har inte gjort några försök på att få dem släta igen.


                                         Foto: eget

Övre delen av mössan är virkad med fastmaskor och ökningar.
Mönstret i undre delen av mössan fås genom att *virka 5 fastmaskor i samma fastmaska, hoppa över 2 fastmaskor, virka en fastmaska i nästa fastmaska, hoppa över 2 fastmaskor* upprepa *...*
Hela mönstret till mössan har jag hittat på http://pysslajojo.blogspot.com/2009/10/monsterdags.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0